Między normą a patologią rozwojową - jak rozpoznać czy dziecko wymaga psychoterapii?

Szkolenie online dla psychologów i psychoterapeutów

Między normą a patologią rozwojową – jak rozpoznać czy dziecko wymaga psychoterapii?

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

Szkolenie jest przeznaczone dla lekarzy psychiatrów, psychologów, pedagogów, oraz studentów tych kierunków, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę z zakresu psychologii rozwojowej i klinicznej. Dodatkowo, jest ono otwarte dla rodziców, którzy w obliczu dzisiejszych wyzwań często zmagają się z niepewnością co do tego, czy zachowanie ich dzieci mieści się w normie, czy może sygnalizuje potencjalne trudności rozwojowe.

Opis szkolenia

Szkolenie w formie dwugodzinnego wykładu skoncentruje się na kluczowych zagadnieniach z psychologii rozwojowej dzieci i młodzieży. W pierwszym etapie uczestnicy poświęcą uwagę zrozumieniu pojęcia normy i patologii rozwojowej. Kolejny moduł poświęcony będzie analizie podstawowych wyzwań rozwojowych dzieci i młodzieży, uwzględniając aspekty nieprawidłowo kształtujących się postaw. W ostatniej części szkolenia uczestnicy przyjrzą się zagadnieniom związanym z rozwojem emocji, precyzując, kiedy dane emocje uznaje się za normę oraz jakie oczekiwania są realistyczne w różnych etapach rozwojowych dziecka i nastolatka. Wykład dostarczy praktycznych narzędzi zarówno dla profesjonalistów, jak i rodziców, wspierając zrozumienie i skuteczną reakcję na wyzwania rozwojowe.

Dlaczego warto?

Udział w tym szkoleniu umożliwi psychologom i psychoterapeutom skoncentrowanie się na kluczowych aspektach identyfikacji problemów dzieci i młodzieży, pomagając jednocześnie odróżnić sytuacje wymagające interwencji psychoterapeutycznej od tych, które nie stanowią powodu do niepokoju. Wykłady dostarczą praktycznych wskazówek dotyczących skutecznej pracy z dziećmi i młodzieżą. Dzięki temu szkoleniu uczestnicy zyskają pewność w identyfikacji sytuacji zasługujących na uwagę terapeutyczną oraz rozwiną umiejętności radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami w pracy z młodymi pacjentami.

Plan szkolenia

Szkolenie zaplanowano według następującego porządku:

  • Rozwinięcie pojęcia normy i patologii rozwojowej.
  • Omówienie podstawowych rozwojowych wyzwań  dzieci i młodzieży wraz z komentarzem dotyczącym nieprawidłowo kształtujących się postaw.
  • Omówienie zagadnień związanych z rozwojem emocji, określenie dla jakiego wieku emocje są już normą, kiedy powstają i czy na pewno nie za szybko oczekujemy, żeby dziecko lub nastolatek potrafił „rozumieć” różne kategorie.

Prowadząca szkolenie

Katarzyna Goch

Katarzyna Goch

Psycholog, psychoterapeutka, absolwentka dwuletniego Studium Socjoterapii i Treningu Interpersonalnego oraz czteroletniej Szkoły Psychoterapii Psychodynamicznej w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Aktualnie kończy specjalizację kliniczną z Psychoterapii Dzieci i Młodzieży realizowaną w Klinice Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w Poznaniu. Posiada doświadczenie w terapii dorosłych i dzieci, a także w poradnictwie psychologicznym. Pracuje jako psychoterapeuta oraz kierownik Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i młodzieży w Długołęce oraz Miliczu. Prowadzi wykłady z psychologii klinicznej, rozwojowej oraz zaburzeń ASD na studiach podyplomowych Akademii WSB. Pracuje pod stałą superwizją.

Szkolenie

  Formuła szkolenia: online

  Platforma: ZOOM

Informacja

  e-mail: biuro@psychodynamika-dcp.pl

Najbliższe terminy szkolenia